T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İSKENDERUN TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI |
► BANKALARLA İLGİLİ BAŞVURULAR
Bankalardan alınan kredilerin dosya masraflarının geri iadesi için yapılması gerekenler;
1) Dosya masrafını gösteren dekont veya hesap dökümanı ile kredi kullanan şahsın bireysel veya vekilinin müracaatı yeterlidir. Vekil başvurularında baro pulu yapıştırılmış vekaletname sureti, vekil çalışanı başvurularında baro pullu vekaletname sureti ve muvafakatname/yetki belgesi örneği ile yapılması gerekmektedir.
► GARANTİLİ MALLARDA ŞİKAYET SEBEPLERİ:
1) Tüketiciye aldığı ürünün teslim edildiği tarihinden itibaren, (belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla) iki defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,
2) Tamir için gereken azami sürenin aşılması,
3) Yetkili servisin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının bildirilmesi durumunda, tüketici tarafından ürünün satın alındığı yerden, değişim ve ya para iadesi isteme hakkına sahiptir. Bu durumu ürünün satın alındığı yer kabul etmez ise Tüketici Hakem Heyetine başvuruda bulunması gerekmektedir.
►BAŞVURU İÇİN İSTENEN BELGELER
1-Durumu anlatan ve hakem heyetine hitaben yazılacak dilekçe
2-Ürünün garanti belgesi
3-Ürünün satın alındığına dair fatura veya fiş
4-Ürünün yetkili servise götürüldüğüne dair servis fişleri
5-Kimlik Fotokopisi
6-Yukarıda yazılı belgelerin 3 takım olacak şekilde fotokopileri ile Plastik telli dosya içerisinde başvurmaları gerekmektedir.
ÖNEMLİ NOT : Eksik belge ve döküman ile yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.
► BAŞVURUNUN NEREYE YAPILACAĞI
1) Ürün/hizmet bedeli 5.650.00 TL kadar olan başvurular öncelikle ikamet adreslerinin olduğu İlçe Hakem Heyeti Başkanlığına veya firmanın adresinin olduğu İlçe Tüketici Hakem Heyeti Başkanlıklarına,
2) Ürün/hizmet bedeli 5.650.00 TL ile 8.480.00TL arası olan başvurular Sanayi Ticaret İl Müdürlüğü bünyesinde olan İl Hakem Heyeti Başkanlığına başvuruda bulunabilirler.
3) Ürün/hizmet bedeli 6.860,00 TL üzerinde olan başvurular Tüketici Mahkemelerine yapılacaktır.
İl Adresi: Hatay Ticaret İl Müdürlüğü / Güllübahçe Mah. Saray Cad. No:41 Kat:2 P.K:31070 Antakya/HATAY İletişim: 0 326 213 53 00
SATIN ALINAN MAL VEYA HİZMET İLE ÖDENEN BEDEL ARASINDAKİ UYUŞMAZLIK VEYA TARAFLARIN BORÇLARINI YERİNE GETİRMEMESİ DURUMUNDA ALACAK VERECEKLER BORÇLAR KANUNUN 96 VE 108. MADDESİNE GÖRE SAVCILIKLAR TARAFINDAN İŞLEM YAPILMASI GEREKMEKTEDİR.
► NETİCE/İŞLEM SONUCU:
1) Tüketici kanuna göre Tüketici başvuruları, İlçe/İl Hakem Heyetine başvuruda bulunulan tarihten itibaren 6 ay içerisinde, başvuru yoğunluğuna göre 1 sene içinde sonuçlandırılır.
2) Eğer ürününüzün bilirkişi görmesi gerekirse tarafınıza verilecek yazı ile bilirkişiye gönderilir. Gelen rapora göre karar neticelenir
3) Verilen kararlar ürünün satın alındığı firmaya ve şikayetçiye posta yoluyla gönderilir
4) Verilen karara, taraflara tebliğ tarihi itibari ile 15 gün içerisinde, Tüketici Mahkemesine itiraz edilebilir.
► GARANTİ KAPSAMINDA OLMAYAN ÜRÜNLER İÇİN (ELBİSE - AYAKKABI V.B.)
1) Alınan ürünün kusurlu veya özürlü olduğu takdirde 30 gün içerisinde, ayıbı satıcıya yazılı olarak bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir. Satıcı bu durumları yerine getirmez ise; Tüketici Hakem heyetine başvuruda bulunulabilir. Ancak alınan ürünün tüketici tarafından satın alındıktan birkaç gün sonra beğenilmemesi durumunda satıcı firmaya gidip ürünün geri iadesini talep etmesi Tüketici Kanunu kapsamında bulunmamaktadır. Satın alınan ürünün kusurlu ve özürlü olması gerekmektedir.
► MESAFELİ ve KAPIDA SÖZLEŞME İLE YAPILAN SATIŞLARDA YAPILMASI GEREKENLER
(KAPIDAN SATIŞ, TV-RADYO KANALI İLE YAPILAN SATIŞLAR, İNTERNET VE TELEFON İLE YAPILAN SATIŞLAR)
1) Mesafeli satışlarda Tüketici hiçbir sebep ve bahane göstermeden (14) gün içerisinde cayma hakkına sahiptir.
2) Mesafeli satış yapıldığı tarihten itibaren 14 gün içersinde satın alınan firmaya cayma ihtarnamesi posta yoluyla çekildikten sonra 20 gün içerisinde firma satılan malı teslim almak zorundadır. Tüketici ürünün mutad kullanımından sorumlu değildir.
3) Çekilen cayma ihtarnamesinin örneğini ve posta taahhüt kartını mutlaka elinizde bulundurunuz ve firma satın alınan ürünü geri almaya geldiğinde bu cayma ihtarnamesini gösteriniz.
► TAKSİTLİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ (SENETLİ SATIŞLAR)
1) Taksitli satış sözleşmelerinde 7 gün içerisinde cayma hakkına sahiptir.7 Gün içerisinde cayma bildirimini kalıcı veri saklayıcı veya yazılı olarak yapmak zorundadır.
2) Satın alınan ürünün paketi/ambalajının açılmamış olması gerekmektedir.
TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ YÖNETMELİĞİ
KARAR SÜRESİ
MADDE 26 - (1) Hakem heyetine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç altı ay içinde görüşülüp karara bağlanır. Yapılan başvuruların yoğun olması halinde karara bağlama süresi bir yıla kadar uzatılabilir.
İSKENDERUN İLÇE TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI
Adres : Çay Mahallesi, 47. Sokak, No:6 İskenderun/HATAY
İletişim: 0326 614 8180
Şikayet Bildirim Formu Örneği İçin Lütfen Tıklayınız.