T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İLÇE HIFZISSIHHA KURULU KARARLARI
KARAR NO: 2020 / 80
KARAR TARİHİ: 17.08.2020
GÜNDEM
Çin'de ortaya çıkarak bütün dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgınının, kamu düzeninin bir parçası olan kamu sağlığı açısından oluşturduğu riski yönetmek amacıyla Sağlık Bakanlığı ve Koronavirüs Bilim Kurulunun önerileri, Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatları doğrultusunda bugüne kadar birçok tedbir kararı alınmış ve uygulamaya geçirilmiştir.
Evde izolasyona tabi tutulan Covid-19 tanılı ya da temaslısı bazı vatandaşlarımızın, acil işlerini gerekçe göstermek suretiyle evde izolasyon yükümlülüklerini ihlal ettikleri, sosyal hayata katılmak suretiyle halk sağlığını ciddi anlamda riske attıkları tespit edilmiştir.
Bunun önüne geçilmesi amacıyla; İlçe Umumi Hıfzıssıhha Kurulu 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun 26. 27. Ve 72.inci maddelerine istinaden 17.08.2020 Pazartesi günü İskenderun Kaymakamı Sn. İskender Yönden'in başkanlığında olağanüstü toplanılmış olup, aşağıdaki kararlar alınmıştır.
KARARLAR
COVİD-19 SALGINI İLE MÜCADELE UYGULAMA ESASLARI VE İZLENECEK YOL HARİTASI
1- Pozitif olduğu tespit edilip evde izolasyona tabi tutulmasına rağmen kısıtlamalara aykırı şekilde evden dışarı çıkan kişilere sıklıkla rastlanıldığı, bu durumun toplum sağlığı açısından çok ciddi şekilde tehdit oluşturduğu ve hastalığın yayılımını hızlandırdığı görülmektedir.
Bu durumun önüne geçmek için;
1.1- İlgili birimler arasında koordinasyon tesis edilerek, Covid 19 tanılı ya da temaslısı olması nedeniyle evde izolasyona alınan kişilerin Sağlık Bakanlığınca belirlenen izolasyon koşullarına uymalarının özellikle elektronik imkanlar da dahil olmak üzere her türlü tedbir alınarak muhakkak sağlanması, yerinde kontrol çalışmalarına ağırlık verilmesi,
1.2- Sağlık Bakanlığının “Hayat Eve Sığar (HES)”,”Güvenli Alan” ve “Filyasyon ve İzolasyon Takip Sistemi (FİTAS)” ile gerekli entegrasyonları sağlayacak merkezi yazılım İçişleri Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığınca tamamlanma aşamasında olup,
Yazılımın tamamlanmasıyla birlikte uygulanmaya başlanacak İl Salgın Denetim Merkezinin koordinasyonunun Vali Yardımcısı Aydın TETİKOĞLU, İlçe Salgın Merkezlerinin koordinasyonunun Kaymakamlığımızca sağlanması,
Salgınla mücadelede alınan tedbirlerin sahada etkin bir şekilde uygulanmasını sağlamak amacıyla kurulan İlçe Salgın Denetim Merkezleri bünyesinde “mahalle denetim ekiplerinin” oluşturularak; kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler ve kolluk birimleri personeli, okul müdürleri ve öğretmenlerin, din görevlilerinin, muhtarlar ve azalarının, apartman veya site yöneticilerinden temsilcilerin (mahalle veya idari birimin büyüklüğü dikkate alınarak 5, 7, 9 veya 11 temsilci şeklinde) kolluk personelinin de bu ekiplere katılımı ile görevlendirilmelerinin sağlanması,
1.3- Yapılan her türlü bilgilendirmeye rağmen izolasyon kurallarını ihlal eden kişilere idari para cezasının yanı sıra TCK nın 195 inci maddesi uyarınca muhakkak adli işlem de tesis edilerek caydırıcılığın sağlanması gerekmektedir.
2- Vatandaşlarımızın toplu şekilde bir araya gelebildikleri düğün, taziye, toplu ulaşım, sahiller, çok sayıda kişinin bir arada çalıştıkları yerler (OSB vb.) ile gereksiz mobilizasyonun salgının yayılım hızına ciddi manada olumsuz etki edebileceği öngörülerek bu yerler ya da faaliyetler için etkin denetim mekanizmalarının oluşturulması gerekmektedir.
Bu durumun önüne geçilebilmesi amacıyla;
A-Taziyelere Yönelik;
A.1- Mezarlık müdürlükleri, sağlık birimleri veya din görevlileri vasıtasıyla vefat eden kişilerin/yakınlarının bilgilerinin temin edilmesi, cenaze yakınlarının bu amaçla görevlendirilen ekipler tarafından ziyaret edilerek Covid-19 tedbirleri konusunda bilgilendirilmesinin sağlanması,
A.2- Taziyelerin telefonla yapılmasına yönelik bilinçlendirme faaliyetlerine ağırlık verilmesi, bu amaçla taziye yapılacak yerlerde (cenaze yakınlarının evleri de dahil) yüz yüze taziye yapılmaması bunun yerine telefonla taziye bildirilmesi yönünde bilgilendirici afişlerin cenaze evlerine asılmasının sağlanması,
A.3- Cenaze namazı ve defin işlemlerine sınırlı sayıda yakınının katılımına izin verilmesi,
B- Düğünlere Yönelik;
B.1- Düğünlerde müzik yayınlarının en geç saat 23:00 de son bulması,
B.2- Düğün sürelerinin kısıtlanması, en kısa sürede tamamlanmasının sağlanması,
B.3- Sokak/köy düğünlerinde toplu yemek verilmesinin sınırlandırılması,
B.4- Mahalle aralarında yapılan sokak düğünlerinin daha geniş alanlarda yapılabilmesi ve mesafe kurallarına uyumun daha kolay sağlanabilmesi için uygun ve mümkün olması halinde okul bahçelerinin tahsis edilmesi,
C. Organize Sanayi Bölgelerine Yönelik;
C.1- Organize sanayi bölgelerinde hastalığın yayılım hızının kontrol edilebilmesi için mola saatlerinin ayrıştırılması, vardiya sistemlerinin yaygınlaştırılarak aynı anda çalışan kişi sayısının seyrekleştirilmesi, işçi servisi kapasitesi sınırlandırılmasının yeniden gündeme alınması,
C.2- Organize sanayi bölgelerinde görevli iş sağlığı uzmanları ve işyeri hekimleri üzerinden etkin eğitim çalışmalarının yürütülmesi, faydalı sonuçlar verdiği/vereceği değerlendirilmektedir.
3- Rehabilitasyon merkezi, bakım merkezleri, huzurevleri, cezaevleri gibi kurum ve kuruluşlarda çalışanların buralarda kalan kişilere hastalığı bulaştırma riskini yönetebilmek adına buralarda görevli personelin vardiyasına başlamadan önce tetkik yapılmaktadır. Ancak hizmet sunulan kesimin riski göz önünde bulundurulduğunda tedbiren vardiyasına başlamasının üçüncü veya dördüncü gününde yeniden bir test yapılması gerekmektedir.
4- Salgınla mücadelede yerel medyanın etkisinden daha fazla yararlanılması, bu doğrultuda Covid-19 salgınıyla mücadele kapsamında alınan kararlar ve uygulanan tedbirler noktasında işletmecilerin ve vatandaşlarımızın bilinçlendirilmesine yönelik daha fazla yayına yer verilmesi sağlanmalıdır.
5- Daha kolay test yapabilmek için ya da başka sebeplerle ikamet ettiği şehirlerin dışında test yaptıran kişilerin pozitif çıkması halinde izolasyona tabi tutulacakları yer konusunun sorunlara yol açması nedeniyle ikamet ettiği yer dışında test yaptıracak kişilerden sonucun pozitif çıkması halinde testi yaptırdığı şehirde izolasyona tabi tutulmasını kabul ettiğine dair taahhütname alınması sağlanmalıdır.
6- Salgınla mücadele kapsamında hayatın her alanına dair (her türlü ticari işletme, toplu ulaşım, toplu olarak bulunulabilecek alanlar vb.) Koronavirüs Bilim Kurulu tarafından önerilen ve ilgili Bakanlıklarca uygulamaya alınan; uyulması gereken kurallara ve alınması gereken tedbirlere ilişkin eğitim çalışmalarının yürütülmesi gerekmektedir.
6.1- Gerek Sağlık Bakanlığınca yayımlanan rehberlerin gerekse İçişleri Bakanlığınca geliştirilen denetleme formlarının işletmeciler ve müşteriler tarafından yeterince bilinmediği görülmektedir. Bu durumun önüne geçebilmek için düğün salonu, kafe- restoran, toplu taşıma, berber, kuaför, yerel düğün sanatçıları gibi sektör temsilcileriyle bilgilendirme toplantılarının yapılarak eğitim çalışmalarına ağırlık verilmesi,
6.2- Site ve apartman yöneticilerinin Covid-19 tedbirleri konusunda eğitimlere tabi tutularak ve sürece dahil edilmeleri,
6.3- İşyeri hekimi, iş sağlığı ve güvenliği uzmanı, insan kaynakları yöneticileri gibi geniş etki alanına sahip kişilere yönelik eğitim ve koordinasyon çalışmalarının yapılması gerekmektedir.
7- İlçe Umumi Hıfzıssıhha Kurulunun aldığı kararlara uyulmaması halinde her seferinde ayrı ayrı olmak üzere;
a) Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 282 nci maddesi uyarınca 3.150,00TL idari para cezası uygulanmasına
b) Kabahatler Kanununun 32. Maddesi gereğince 392,00 TL idari para cezası uygulanmasına,
c) Türk Ceza Kanununun Bulaşıcı Hastalıklara İlişkin Tedbirlere Aykırı Davranma başlıklı 195. Maddesi uyarınca gerekli adli işlemlerin başlatılmasına, oy birliğiyle karar verilmiştir.
Alınan tedbir ve kararların harfiyen uygulanması ve uygulama esnasında herhangi bir aksaklığa yada mağduriyete mahal verilmemesi bakımından gereken titizlik ve hassasiyetin gösterilmesini önemle rica ederiz. Aksi halde belirtilen karar ve kurallara uymayan kişilere "Umumi Hıfzıssıhha Kanunu" nun 282'nci maddesi gereğince idari para cezası verilmesi başta olmak üzere aykırılığın durumuna göre ilgili kanunun amir hükümleri gereğince yasal işlem yapılacak olup, konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin olarak ise Türk Ceza Kanununun 195'inci maddesi kapsamında gerekli adli işlemler başlatılacaktır.
Kamuoyuna önemle duyurulur.